טיפול זוגי בסקייפ

יעוץ זוגי עד הבית: איך עובד טיפול זוגי באינטרנט?

איך עובד טיפול זוגי באינטרנט אם המטפל לא יכול לראות את שפת הגוף של שני בני הזוג? 

מסדרות טלויזיה אנו רגילים לדמיין טיפול זוגי כך: בני זוג מתיישבים על ספה מול המטפלת הזוגית שלהם. עוד לפני שהם מדברים, המטפלת בוחנת בעיניה האם הם יושבים קרוב זה לזה, האם כל אחד מהם מפנה את מבטו לכיוון אחר, מי נראה מתוח ומי נינוח. יש תחושה שהמטפלת יודעת עליהם הרבה עוד לפני שהחלו לדבר.
נשמע מוכר והגיוני. אז האם הכרחי לראות את שפת הגוף של בני הזוג כדי לקיים טיפול זוגי מוצלח?
יש לי חדשות עבורכם:  ממש לא בהכרח!

מחקרים מראים שהיכולת של אנשים לנתח מצבים באמצעות שפת גוף היא מאד מוגבלת. זה נכון גם לגבי בני זוג וגם לגבי מטפלים אשר יושבים באותו חדר עם מטופליהם. זה נכון שמטפל זוגי יכול להבחין בשפת הגוף המשותפת והלא מילולית של בני הזוג, אך את הפרשנות לכך הוא יתן בהתאם לשיחה איתם.  לדוגמא: אם בני זוג התיישבו רחוק זה מזה, תהיה לכך משמעות אחת אם הם מספרים למטפל שהבעיה שלהם היא שאין ביניהם מגע פיסי כלל, והמשמעות תהיה אחרת לחלוטין אם הם יספרו שהדבר שהם הכי אוהבים במערכת היחסים שלהם הוא המרחב שהם נותנים זה לזו.
בשל כך, היכולת של טיפול זוגי בסקייפ לאתר את המוקדים הדורשים שינוי וחולל בהם מהפך מהיר לא נפגעת בשל העובדה שהמטפל והזוג לא יושבים באותו החדר.

אז איך עובד טיפול זוגי באינטרנט?

בני הזוג יושבים יחד מול מצלמת הוידאו, ופוגשים את המטפל שלהם. כמו בטיפול זוגי רגיל, יבקש המטפל לספר מדוע הם פונים ויפנה שאלות לכל אחד מבני הזוג על מנת להבין את התמונה הכללית. לעיתים לאחר מספר פגישות ירצה המטפל לשוחח עם אחד הצדדים בנפרד, וגם זה לא ייחודי לטיפול זוגי בסקייפ.

מה היתרונות של טיפול זוגי באינטרנט?

היתרונות של טיפול זוגי בסקייפ נובעים ממה שיכול לכאורה להיתפס כחיסרון, וזו העובדה שבני הזוג מקיימים את הטיפול מהבית:

  • טיפול זוגי באינטרנט נותן תחושת בטחון
    לאנשים רבים ולגברים בפרט (מתנצלת), טיפול זוגי יכול להיתפס כעניין מאיים ומרתיע, וזוגות רבים לא מקבלים את העזרה שהם זקוקים לה בשל כך. טיפול זוגי באינטרנט יכול לתת לזוג תחושה של בטחון מעצם העובדה שהם בשטח המוכר והבטוח שלהם.
  • טיפול זוגי באינטרנט הנו זמין יותר
    זמינות היא עניין נוסף שמונע מזוגות להגיע לטיפול זוגי. היא עובדת בעיר אחת, הוא בעיר אחרת והמטפלת יושבת במקום המרוחק חצי שעה נסיעה מהבית שלהם. למי יש זמן וכוח לנסוע חצי שעה לאחר יום עבודה כדי לדבר על הזוגיות???
    טיפול זוגי בסקייפ פותר עניין זה, ומאפשר לשני בני הזוג להיפגש בזמן ובמקום שהכי נוח להם- בבית.
  • טיפול זוגי בסקייפ באינטרנט מכניס למרחב הביתי חוויה מקרבת
    פעמים רבות בטיפול זוגי ישנם רגעי קסם מרגשים ומקרבים, אך זוגות רבים חשים שכשהם יוצאים מהקליניקה של המטפל הנחמד שלהם – הקסם פג…
    כאשר ההתקרבות, החיבור וההתאהבות המחודשת מתרחשים כשבני הזוג נמצאים בביתם שלהם, יש לכך ערך מוסף שמחזיר הביתה את התקווה והאהבה.

אז בפעם הבאה שאתם שומעים מישהו מדבר על טיפול זוגי דרך האינטרנט, במקום להרים גבה תורידו בפניו את הכובע על כך שהוא נתן לעצמו ולזוגיות שלו מתנה יקרת ערך.