בחירת פסיכולוג בסקייפ

איך בוחרים פסיכולוג באינטרנט?

תחום הפסיכולוגיה בסקייפ הנו בחיתוליו מבחינת חקיקה הן בעולם והן בישראל. בשל כך, מטפלים רבים עוסקים בטיפול באמצעות שיחות וידאו מבלי שיש להם כיסוי מתאים מבחינה טכנולוגית, ביטוחית ומשפטית. בשל היות התחום חדש ובמידה רבה עדיין פרוץ, חשוב לבדוק מספר נקודות כאשר פונים לפסיכולוג באינטרנט, בפרט אם המטופל לא נמצא בישראל:

  • תעודה מקצועית ורישום בפנקס הפסיכולוגים: מומלץ לבקש מהמטפל או הפסיכולוג באינטרנט  צילום של תעודתו המקצועית וכן לבדוק את מעמדו המקצועי בפנקס הפסיכולוגים באתר של משרד הבריאות.
  • הכשרה וניסיון כפסיכולוג באינטרנט: מומלץ לברר האם המטפל עבר הכשרה מיוחדת (בארץ או בחו"ל) כדי לעבוד כפסיכולוג באינטרנט, הכשרה הכוללת ידע טכנולוגי מתאים לרבות בנושאי שמירה על פרטיות המטופל ואבטחת מידע.
  • עמידה בקווים המנחים של הרשויות בארץ ובחו"ל לטיפול פסיכולוגי באינטרנט: מומלץ לברר איזו תשתית מקצועית, חוקית, אתית וביטוחית יצר הפסיכולוג באינטרנט והאם הוא מורשה לטפל במטופלים שאינם חיים בישראל.
  • והעיקר- לא להתבייש כלל: הרשו לעצמכם לשאול את הפסיכולוג באינטרנט בטרם תתחילו בטיפול את כל השאלות העולות בדעתכם. חשוב שתקבלו מענה לכל מה שיכול להטריד אתכם ביחס לסיטואציה של הטיפול הפסיכולוגי באינטרנט, וזאת על מנת שבתהליך הטיפולי עצמו, תוכלו להיות רגועים ופנויים להשגת מטרותיכם. אם יש לכם שאלות בכל אחד מהעניינים הקשורים לבחירת פסיכולוג באינטרנט, אתם מוזמנים להשאיר כאן שאלה או לכתוב לנו בפרטי, ונשמח לשתף אתכם בידע שצברנו בשנים האחרונות בנושא הטיפול הפסיכולוגי באינטרנט והחוקים הרלוונטיים לו  בארץ ובעולם.